Matapica - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu Matapica - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu

Matapica

Door: Nadien en Ilvo

Blijf op de hoogte en volg Nadien en Ilvo

14 April 2008 | Suriname, Paramaribo

Heey heey mensjes,

Hier een van de laatste berichtje nog....
wW zijn hier namelijk nog maar twee weken. het gaat echt super snel. Nog 3 stage dagen ( eindelijk). We kijken nu wel naar het einde uit.
We hebben onze eindbeoordeling gehad en allebei een 8 gehad helemaal super!!

Afgelopen weekend zijn we dus op trip geweest naar matapica.
en dat was echt heeeeeeeeellll gaaaaaaaaaaaafffff!!!!!!!!
We zijn met een bootje door moeras gevaren om er te kunnen komen eenmaal daar een mooi witachtig strand met een blauw en wilde zee.
S' avonds om een uurtje of tien zijn we daar t strand op gegaan om schilpadden te gaan zoeken. Ongeveer twee km verder op kwamen we meteen de grootste tegen die je maar tegen kon komen. De leather back( lederschilpad) en die was echt groot ong 1.83 zolang was een man die mee was, en die was er naast gaan liggen.
Daarna zagen we er nog een paar de green turtels die bij deze konden we ook het eieren leggen zien erg indrukwekkend. We konden helaas geen foto's maken, want je mocht niet flitsen.

Ze willen dat niet hebben omdat het afschrikt en dan heb je kans dat ze hier helemaal geen eieren meer komen leggen. En daar waren ze ook echt heel streng in (maar goed ook).
Via dat bureau waar we de excursie hadden geboekt hebben we foto's beloofd gekregen, want hun zijn ze overdag een keer tegen gekomen.
Het regende wel wat die nacht en later begon het ook te onweren erg spannend dus.
Verder zijn we nog bij een familie thuis wezen eten, zelfgemaakte roti. die was erg lekker. Helaas heeft het wel veel geregend dus we hebben veel met de regenjas aan gelopen. En matapica heeft veel muggen en dat hebben we geweten. Ze staken door je kleren heen. Niet leuk!!!
Ons clubje was ook erg gezellig, dus we zijn die twee dagen goed door gekomen.

Morgen ga ik (nadien) nog een dagje naar O.K. erg leuk heb dr zin in.
Onderbreekt weer even.
Aankomend weekend gaan we naar bakaboto en brownsbergen hebben we ook erg veel zin in.
En daarna nog een weekje rust en dan komen we alweer thuis........

Wie weet tot snel en anders tot in nederland...

Kuzzies Nadien en Ilvo

  • 14 April 2008 - 20:22

    Bert En Attie:

    wat een super trip lijkt me dat zeg. Ik dacht dat die sporen in t strand van een tractor kwamen. maar dat moet wel een megabeest zijn geweest. prehistorisch bijna. Leuk ook die foto in die regenjas, net 2 potloodventers: jas open en.... hoppaaaaa.... haha.
    nou nog hele fijne dagen en gelukkig weer gauw tot ziens.
    groetjes maar weer uit jullie vader- en moederland en heeeeel veeeel liefsxxxxxxxx

  • 15 April 2008 - 10:56

    Marloes:

    eeej nadien en ilvo!! super om te lezen deze indrukwekkende verhalen! jullie hebben volgens mij echt super veel en leuke dingen beleeft! kickuh man! en een 8 voor jullie stage super zeg! nu kan deze periode niet meer stuk denk ik hhihi! gelukkig duurt het niet meer zo heel lang en kunnen we gauw weer iets gezelligs gaan doen met zijn alle! nog heel veel succes en geniet van de laatste weken!

    kusje

  • 17 April 2008 - 18:35

    Marijn & Kees:

    Even een klein berichtje waarin ik eigenlijk niets te melden heb. De dagen bestaan hier gewoon uit werken en studeren voor mij en voor kees uit naar school gaan en spelen! Wat is het leven toch oneerlijk verdeelt als ik het zo terug lees, haha.
    Jullie weten ons wel steed jaloers te maken zeg, klinkt weer ontzettend spannend en gaaf man zo 's nachts die beesten zoeken, jammer dat er geen foto's gemaakt mochten worden maar wel begrijpelijk! Nou ik tel de dagen af tot de 30ste!

    HVJ heleboel kusjes

  • 20 April 2008 - 11:19

    Shana:

    hé poepers alles goed het bijna zover he lkkr weer na huis.
    mis je nog steeds ik kijk er na uit om jullie weer te zien doeiiixxxxxxxxxtot over 10 dagen
    dag poepers

  • 20 April 2008 - 11:25

    Shana:

    he poepers alles goe nog maar 10 daagjes
    en dan weer na huisje toe ik kijk er na uit om jullie weer te zien en ik heb me dagje niet vandaag want ik bn van de trap gevallen bij oma en de urn van opa is ina het graf gezet en me tekening ligt er bij maAR HET MOET NG GEKIT WORDEN de steen.
    maar ik mis julie ng steeds.
    doeiiiiiiii xxxxxx dag poepers

  • 20 April 2008 - 15:50

    Hanny:

    Hoi, Marloes vertelde dat het voor jullie er bijna op zit, dus toch nieuwsgierig en even gekeken. Wat een belevenis!!En een goede beoordeling,leuk hoor!!Zijn jullie al aan het aftellen? Zijn jullie nog op tijd terug voor de Loenense kermis,Krystle is er dan ook niet.Groeten van Nico en Hanny.
    Geniet er nog even van!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadien en Ilvo

Wij doen allebei de opleiding verpleegkundige en gaan nu voor 3 maanden naar suriname in een ziekenhuis stage lopen. Het Slands ziekenhuis in Paramaribo. Wij zitten daar in een guesthouse waar veel van dit soort studenten komen te wonen. We hebben een tweepersoons kamer met uiteraard een twee persoon bed. Ik (nadien) kom als het goed is op de gynocologie afdeling stage te lopen en Ilvo op de interne geneeskunde.Dit waren ook onze voorkeuren. De reis is tien uur vliegen en we vertrekken ZA 2 februari om 12.05 en komen daar om 17.35.Er is tijds verschil ik dacht zon 4 a 6 uur( weet het niet zeker. De rest volgt snel als wij zijn aangekomen in Paramaribo

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 847
Totaal aantal bezoekers 27159

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: