De eerste dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Nadien en Ilvo

Blijf op de hoogte en volg Nadien en Ilvo

04 Februari 2008 | Nederland, Amsterdam

Heey heey iedereen,

'T is nu al een heel avontuur.
We zijn vriendelijk ontvangen. Ons kamertje is niet erg luxe, maar wel lekker knus.
We hebben eerst alles goed schoongemaakt hahahaha. De reis naar het huisje was erg indrukwekkend een hoop verschil tussen rijk en arm en veeeeeeel groen.
De eerste dag bijna levend verbrand en vandaag bakken maar dan ook bakken met regen.
We hebben ook het ziekenhuis vandaag bezocht ziet er erg appart uit en oud uit.( foto's) volgen nog.
Nu plaatsen we ook wat foto's van ons eerste dagje. We hebben veel gewandeld, naar een plaatselijke markt geweest. We zijn wel nog erg moe en we kunnen nog niet aan de tijden wennen hier.

Morgen onze eerst stage dag we zijn benieuwd! hoe gaat het verder met iedereen? We missen jullie ontzettend, maar wel willen nog niet weg, eerst ons avontuur beleven hier!
Hou ons op de hoogte!!!

Heel veel kussies en liefs Dien en Ilvo

  • 04 Februari 2008 - 15:47

    Marijn & Daim:

    Hey lieve familie,

    We zijn jaloers hier hoor! Stiekem wel fijn om te horen dat we niet de enige zijn met regen, haha!
    Hier gebeurt eigenlijk niet zo erg veel bijzonders, gewoon werken en een poging doen tot wat leren. Daim heeft de afgelopen dagen een beetje de pet scheef staan en is dus niet altijd te genieten, maar dat gaat ook wel weer over. Vandaag nog even de dokter gebeld over de uitslag van de foto's en gelukkig ziet het er allemaal goed uit, als hij toch nog mank blijft lopen moeten we terug voor een röntgen, maar dat zal wel niet nodig zijn.
    Nou hou ons op de hoogte (ik kijk wel een paar keer per dag op de site) we zijn erg benieuwd naar jullie avonturen!
    Succes en veel plezier in t ziekenhuis

    HVJ kusjes

  • 04 Februari 2008 - 15:54

    Madelon:

    lieve nadien en ilvo.
    heel veel succes en plezier daar..
    ik zal af en toe een kijkje nemen op de site!
    lieve groetjes Madelon

  • 04 Februari 2008 - 16:17

    Celine & Hennie:

    heejj dientjuh en ilvootje!!
    alles goed daar zo te horen;)
    bij ons gaat het wat minder je lieve susje shana is ziek:O ze heeft overgeven en gediareet:O (bahh) en 40 graden koorts:S (hennie) ik slaap met shana in jou bed:O:P
    maar met de rest is et wel goed:)
    Carnaval was egt super jammer dat jullie er niet bij waren (celine)ik stuur je nog wel wat foto's(A)
    MOrgen gaan mama wilma en oma steen uitzoeken voor opa.
    o en nadien je had bericht van je OV je krijg 150 eurie permaand klopt dat??

    kussjess we missen jullie ook! (lkkr rustig:O:P)grapjee
    veel plesier en suc6 daarow
    groetjessss

    mama papa ruben CELINE!! en shana(A)

  • 04 Februari 2008 - 17:07

    Debs:

    haaai negers..
    zo hebben jullie de eerste dagen overleefd :D leuk om dit zo te lezen!
    carnaval was echt super.. jullie hebben wat gemist.. maar ik blijf lezen! succes daar.

  • 04 Februari 2008 - 17:14

    Bert En Attie:

    Zo verbrande avonturiers. Leuk die eertse berichtjes want we zijn natuurlijk erg benieuwd. Hoe warm is het en hoe ziet jullie hutje eruit? Ligt het bij andere hutjes of in een groot gebouw oid? En herkenden jullie je "vervoer naar Paramaribo" of zag die jullie? Hebben jullie al lekker gekookt en dus al boodschapjes gedaan? En Ilvo ligt mijn bril in jouw koffer, hij is nog steeds foetsie.
    Het progr. over Joran vsd Sloot was een en al sensatie, maar we hebben het wel uitgekeken. Het is een grote sukkel!

    Nou tot mails maar weer en heel veel liefs van de "ouwelui".

  • 04 Februari 2008 - 17:40

    Sas:

    Heey,
    Hoe was jullie eerste stagedag? Erg anders dan in NL?
    Hoe zijn de collega's?
    Ben beinieuwd naar de foto's..
    Wat een verschil in weer, maar is de temperatuur nog wel goed, ondanks de regen?
    Jullie hebben wel wat gemist, de carnaval was erg geslaagd!!
    Maar veel succes...
    kus

  • 04 Februari 2008 - 18:16

    Marieke:

    Hey, wat een gezellige site hebben jullie! Zal idd wel een cultuurshock zijn de eerste tijd in Suriname, maar wat leuk dat we op deze manier kunnen meegenieten! :-) Hoe was de eerste stagedag? Ik had vandaag de eerste dag in de verstandelijk gehandicaptenzorg, was beetje rommelig (was niet helemaal duidelijk op welke afdeling ik kwam en wie mij dan zou gaan begeleiden) maar ook wel heel leuk, ik heb er helemaal zin in! En Nadien, je had gelijk, de bewoners hebben een vrij laag niveau maar ik geloof wel dat ik ontzettend veel kan doen en leren hier!
    Veel succes morgen, en maak maar lekker veel foto's. =)
    Liefs, Marieke.

  • 05 Februari 2008 - 10:05

    Marjolein:

    Hej,

    Hoe was jullie eerste stage dag? Was het ziekenhuis nog erg oud en primitief? Of viel het mee..
    Dus we zijn in Nederland niet de enige met regen ;)
    Ben benieuwd naar jullie verhalen

    Kus Marjo
    Ps. Vanaf vijf maart kunnen jullie mij volgen op www.jannekemarjolein.waarbenjij.nu

  • 05 Februari 2008 - 14:40

    Gaby:

    Hee Nadien en Ilvo!

    Leuk om een berichtje te lezen en foto's te bekijken!
    Volgens mij gaan jullie t daar erg goed hebben!!
    Ik ben nu wel benieuwd hoe jullie 1e stagedag, was t rommelig of liep t wel lekker?

    Veel plezier!
    Liefs, Gaby

  • 05 Februari 2008 - 15:18

    Shana:

    hey dien en ilewil alles goed daar zo mij niet zo goed maar dat snap je wel
    vandaag ben ik naar de dokter geweest
    en hij zei dat gewoon veel moet drinken
    en een beetje veel eten maar niet te veel anders overgeven illllllllvies
    nou ja doeixxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 Februari 2008 - 16:46

    Joske:

    Hey Nadien en Ilvo,

    Leuk dat jullie het nu al geweldig vinden, leuk om even wat te lezen en foto's te bekijken van jullie. ik ben eigenlijk ook wel heel benieuwd hoe de eerst stage dag was??
    Ik lees het vast wel een keer. Heel veel succes en plezier daar aan de andere kant

    liefs Joske

  • 05 Februari 2008 - 22:34

    Eva:

    Hoi Nadien en Ilvo.
    succes de komende periode, zal jullie wel een beetje volgen via de site, ben benieuwd naar jullie verhalen bij thuiskomst.
    groetjes Eva.

  • 06 Februari 2008 - 11:09

    Attie En Bert:

    hoi jullie tweetjes,
    zo, de eerste stage dag zit er denk ik wel op. We zijn erg nieuwsgierig naar jullie bevindingen. Het zal best behoorlijk vermoeiend zijn: alles is nieuw, andere cultuur en ook niet te vergeten een ander klimaat.
    Hebben jullie al een beetje die surinaamse tongval? Dat klinkt altijd zo grappig. Hier is alles ok. Alleen typisch hollands weer dwz pet met een hoofdletter, dus PET. nou we hopen snel weer op een berichtje en foto,s
    veel liefs van de oudjes in het vader-en moederland.

  • 06 Februari 2008 - 15:09

    Nicole Hesselink:

    hoi nadien en ilvo,

    hoe bevalt het in suriname??? hoe zijn de eerste stage dagen verlopen...???
    leuke foto's!!!
    lieve puppie.... was dat zwerf puppie ofzo??
    ziekenhuis ziet er van buiten niet erg oud uit, vind ik.

    hoe is het weer daar in suriname?
    lekker zonnig of ook regenperiodes...??

    leuk dat jullie een site hebben opgericht, zodat we regelmatig kunnen kijken hoe het met jullie is..

    ik wens jullie heel veel succes in suriname...

    xxx- nicole hesselink

  • 09 Februari 2008 - 15:20

    Papa Uiterweerd:

    He leuk dat het zo goed met jullie gaat.
    Hoe gaat het met de verslagen?.
    Heb mijn grote klus binnen dus het wordt weer hard werken.
    Ik mis je toch wel een klein beetje want het is zo rustig in huis.( geen extra verlichting, veel WC papier over en de koelkast blijft vol dus we worden rijk.
    Doe je best en denk positief en dan kom je een heel eind en zijn de 13 weken zo voorbij.

    Groeten van je vader en schoonvader.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadien en Ilvo

Wij doen allebei de opleiding verpleegkundige en gaan nu voor 3 maanden naar suriname in een ziekenhuis stage lopen. Het Slands ziekenhuis in Paramaribo. Wij zitten daar in een guesthouse waar veel van dit soort studenten komen te wonen. We hebben een tweepersoons kamer met uiteraard een twee persoon bed. Ik (nadien) kom als het goed is op de gynocologie afdeling stage te lopen en Ilvo op de interne geneeskunde.Dit waren ook onze voorkeuren. De reis is tien uur vliegen en we vertrekken ZA 2 februari om 12.05 en komen daar om 17.35.Er is tijds verschil ik dacht zon 4 a 6 uur( weet het niet zeker. De rest volgt snel als wij zijn aangekomen in Paramaribo

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 27167

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: