De eerste 2 dagen in het ziekenhuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen in het ziekenhuis - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen in het ziekenhuis

Door: Ilvo

Blijf op de hoogte en volg Nadien en Ilvo

06 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Halloowwwwww iedereen.

Nou onze eerste 2 stage dagen zitten erop wat een avontuur zeg.
Wat een wereld van verschil is het hier als je het vergelijkt met het ziekenhuis in Nederland. Het ziekenhuis is erg oud en het heeft geen ramen, alles is dus open. We moeten smorgens om 7 uur beginnen, wij zijn er netjes maar moeten tot tenminste half 8 wachte, omdat de rest van alle broeders en zusters te laat is. Ze zeggen dan ooaoah ik was lui man. De bedden zijn allemaal roestig en aan bedgordijnen ontbreekt het ook vaak. Boven elk bed hangt een klamboe en het beddengoed is vaak vies als het uit de schone was komt.
Niemand heeft hier haast. De zusters sloffen allemaal en als je samen met iemand ergens heen loopt en ze loopt achter je kom je er aan het eind van de gang achter dat ze nog 200 meter achter je lopen.
Als je bezig bent met een patient moet je er niet raar van op kijken dat je ineens moet bukken voor een duif, of andere grote insecten. De dokters zijn wel erg kundig en willen je een hoop uitleggen. De zusters lopen vaak prive te bellen of ze luisteren naar hun discman. De patient heeeft hier niet zo veel te vertellen en laat alles maar over zich heen komen en doen precies wat iedereen hun verteld.
Wij mogen nog een dagje naar de operatie kamer om daar alles te zien. Nadien mag ook nog een keer bij de verloskamer mee gaan. We hebben erg veel gelachen, de hele dag zijn ze hier aan het grinikken en grappen. Ook zit je veel op je kont, komt het vandaag niet dan morgen wel of overmorgen.
Als je een patient vraagt waarom ze hier liggen weten ze je alleen te vertellen dat ze pijn in hun buik hebben. Als je het vervolgens wil nakijken wat het nou precies is staat dit niet echt in de mappen.
We moeten veel eigen initiatief nemen, ze staan niet te springen om je wat uit te leggen.
We hebben het reuze naar ons zin al moeten we nog wel erg wennen. We hebben een hoop studenten ontmoet waar we nog wel leuke dingen me gaan doen. Nadien heeft op haar afdeling nog 17 andere surinaamse stagaires rondlopen. Erg druk dus. We koken nog elke dag lekker samen en Nadien heeft haar eerste wasje al keurig gedraaid. En mama ik heb je bril niet hahaha. We zijn al aardig lek geprikt door de muggen, maar ook dat went wel. Marijn heb je al geleerd en hoe is het met jous soesa.
Shana voel je je al iets beter, celine hoe gaat het met dansen. En ruben heb je je eigen straat hier al gezien?
En gerard fijn dat onze erfenis weer is aangevuld (bedankt). Mama's we missen jullie kookkunsten wel hoor. Het is wel erg makkelijk om aan te schuiven komen we nu achter. Elke dag maar weer bedenken wat je wil gaan eten hhahaha.
Verder bedankt iedereeen die een berichtje achterlaat dat is erg leuk om te lezen. Ga zo door. We missen jullie allemaal en laten snel weer wat van ons horen.
De fotos van het ziekenhuis en ons aan het werk volgen nog, hier moeten we eerst officieel toestemming voor vragen . Ow ja en het hondje heet boefje, hij komt elke dag als we gewerkt hebben enthousiast ons begroeten en wil ff stoeien.

Heel veel liefs en kusjes Nadien en ILvo

  • 06 Februari 2008 - 19:37

    Debby:

    verloskamer nadien!! ieelll getsie whaha
    heel veel succes ;)

  • 06 Februari 2008 - 19:40

    Marjolein:

    Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven :)
    Succes de komende weken!

  • 06 Februari 2008 - 19:51

    Marijn & Daim:

    Spreek jullie nu op dit moment, maar dacht laat toch maar ff een berichtje achter!

    Heb mn studie alweer een beetje kunnen hervatten, gelukkig! Zijn de laatste loodjes dit he en die wegen toch wel het zwaarst :(

    Daim is ook alweer een stuk gezelliger!

    Nou spreek jullie snel (Hoop ik) en we wachten vol spanning op de foto's!

    HVJ x

  • 06 Februari 2008 - 20:40

    Attie En Bert:

    zo te horen (lezen)hebben jullie het goed naar je zin. De mentaliteit van "releeeax meean" hebben jullie dus al meteen ondervonden.Maar alles en iedereen lekker vrolijk, dus dat mag je wel overnemen. Gelukkig merken jullie ook dat eten bedenken en koken best wel wat vergt (ahum) ONTHOUDEN EN NOOIT MEER VERGETEN SVP.Ilvo ik zou toch nog maar zoeken naar mijn bril want hij is nog steeds niet gevonden. Hebben jullie trouwens niks vergeten? Nadien mag je op de kraam bij een bevalling zijn? Vertel nog eens iets meer over jullie huisje of zet erwat foto's op zodat we weten waar en hoe jullie zitten. Nou ik ga nu voetbal kijken en een pilsje drinken want ik heb de hele avond moeten praten op school.Geef even een tijd door waarop jullie normaliter op internet kunnen. veel liefs uit het vader-moederland.

  • 06 Februari 2008 - 20:48

    Marijn:

    Haha ik zei toch dat mama graag foto's wou zien :D

  • 06 Februari 2008 - 20:51

    Gerrie:

    Toch jammer dat ik Ilvo het kookboek van exotische groenten niet heb meegegeven. Tajerblad, klaroen en poi zijn heerlijke groentes, daar is onze spinazie niks bij om nog maar niet te spreken van de voedingswaarde die er in zit.
    Maar een "mamma" op de markt kan je vast nog veel beter vertellen hoe je het klaar maakt.

    Heb het goed samen.
    Gerrie

  • 07 Februari 2008 - 13:29

    Marloes:

    Hoi hoi leuk om jullie zo bij te kunnen houden met wat jullie beleven! Ik hoop dat jullie veel opdoen qua jullie opleiding en heel veel succes met alles wat jullie daar gaan meemaken! hihi doegie

  • 07 Februari 2008 - 15:49

    Soesa:

    hey lief broertje,
    klinkt gaaf wat jullie daar allemaal mogen doen! gelukkig heb jij geen moeite met initatief nemen! bevalt het op de afdelingen waar jullie zitten?

    hier is alles gewoontjes, ik heb het vrij relaxed op school, meer weekend dan lessen en ivo is zoals gewoonlijk weer veel te druk!!
    probeer maar goed veel te schrijven, vind het leuk om jullie te volgen!
    ook al zie ik je thuis niet heel vaak, begin je wel te missen!!

    liefs en een dikke kus je zusje

  • 07 Februari 2008 - 15:58

    Ans En Jaap:

    Hallo Nadien en Ilvo,
    Gisteravond was ik even bij oma en je vader (Bert) was er ook. Die vertelde mij dat jullie een website hadden waar jullie je belevenissen op schrijven. Wij gaan dat ook volgen. Geniet van deze mooie kans die jullie gepakt hebben en succes en veel plezier in Suriname.

  • 07 Februari 2008 - 18:41

    Ivo:

    He Ilvo en Nadien, Erg leuk om jullie verhalen te lezen!! Heel veel plezier en niet te veel bananen en rijst eten....

    groeten Ivo

  • 07 Februari 2008 - 19:19

    Krystle:

    nadien en ilvo!
    leuk om te lezen, en opzich wel chill dat mensen lekker rustig zijn toch:p
    geen gestress
    wacht met smart op het volgende berichtj=)
    Kusssss

  • 08 Februari 2008 - 10:14

    Cobi:

    hee hallo lieve schatten, wat fijn dat jullie het daar naar jullie zin hebben.
    probeer ondanks het werk ook samen lekker te genieten, maak er wat mooi's van. Ik zal jullie zo nu en dan blijven volgen, dan kan ik de rest ook op de hoogte brengen van jullie ervaringen. Nog bedankt voor de groetjes ik heb ze van Tom gekregen.
    Tot gauw dikke kus van Cobus

  • 24 Februari 2008 - 19:12

    SHANA:

    HEY SUS IK MIS JE HEEL ERG EN HEB JE MIJN BERICHTJE GELEZEN ?????? IK HOOP HET WEL EN HOE IS HET MET ILVO ALLES GOED MET HEM WANT IK DENK DAT HIJ EEN KWAAIE JONGEN IS WANT HIJ MAAKT ALTIJD FLAUWE GRAPPEN EN DASS NIET FIJN EN IK WIL JE ZO GRAAG ZIEN EN WANEER KOM JE ONLINE IK HOOP SNEL EN IK HEB GISTEREN BIJ OMA GESLAPEN EN MANDAG GA IK SLAPEN BIJ MARIAH LEUK HE EN NOG VEEL PLEZIER DIE WEKEN OF DAGEN IN SURINAME DOEIIIIIIIIII(h)(h)(h)(h)(h)(h)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadien en Ilvo

Wij doen allebei de opleiding verpleegkundige en gaan nu voor 3 maanden naar suriname in een ziekenhuis stage lopen. Het Slands ziekenhuis in Paramaribo. Wij zitten daar in een guesthouse waar veel van dit soort studenten komen te wonen. We hebben een tweepersoons kamer met uiteraard een twee persoon bed. Ik (nadien) kom als het goed is op de gynocologie afdeling stage te lopen en Ilvo op de interne geneeskunde.Dit waren ook onze voorkeuren. De reis is tien uur vliegen en we vertrekken ZA 2 februari om 12.05 en komen daar om 17.35.Er is tijds verschil ik dacht zon 4 a 6 uur( weet het niet zeker. De rest volgt snel als wij zijn aangekomen in Paramaribo

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 27178

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: