Het ziekenhuis en onze week verloop - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu Het ziekenhuis en onze week verloop - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu

Het ziekenhuis en onze week verloop

Door: Nadien en Ilvo

Blijf op de hoogte en volg Nadien en Ilvo

16 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

Heey hallo iedereen,

Hier komen nu eindelijk wat kiekjes van het ziekenhuis.
We hebben wat goeie en wat slechte berichtjes:

Eerste de slecht:
De verloskamer moet ik helaas nog even geduld voor hebben. En het regent nog steeds heel veel, maar koud is het absoluut niet hehehe.

het goede Nieuws:
We staan nu binnen twee weken een keer op de operatie kamer. Op een dinsdag of donderdag duss spannende.

Het nachtleven hier is hier ook erg gezellig kiekjes volgen snel!!Uiteten gaan is hier ook goed te doen. Binnenkort gaan we een keer rotti eten.

Verder zijn we gisteren naar de vreemdelingen politie geweest moest ons melden en hebben ons visum verlengd.
Daarna hebben we lekker geshopt.Dat is erg leuk hier, er zijn moderne winkels in het winkel centrum hier hermitage mall heet het.

Donderdag was het valentijn ilvo werd door alle zusters geplaagd dat hij me moest verwennen en iets voor me moest kopen.
Heb een leuke nieuwe broek gekregen!!! Lief he het is ook zo'n sgatje:):):)

We hebben ookal geinformeerd naar vele excursies en er is veel moois te doen. Alleen wel ontzettend duur, dat is erg jammer, want nu word het moeilijk kiezen welke trip we gaan doen. Het is net of je een snoepje uit moet kiezen zo moeilijk hahaha.
Misschien kunnen jullie ons helpen je kan ze via internet opzoeken:
je kan kiezen uit:
- Brownsbergen
- Galibi
- Ralleigh valley
- Bakaboto
- Jeepsafari
t is echt moeilijk moeilijk moeilijk.

Ik zit nog steeds met een ontstoken teen, maar goed er zit vooruit gang in. En de muggen steken maken mij letterlijk gek, slapen doe ik ook nog niet half :(:(
Ilvo sluipt overal weer doorheen die heeft echt nergens last van. Hij slaapt juist ontzettend veel.

Het wassen hier ben ik ookal wel erg beu.
Het moet deels met de hand en ze hebben hier geen droger bleggggggg.....
Ilvo helpt mij hier wel heel goed mee en koken doen we ook saampies.

Gisteravond zijn er een paar studenten bij ons blijven eten. Ze hadden na al die afhaal maaltijden, zin in iets gezonds hahaha en dat doen ilvo en ik wel.

Vanavond gaan we bij hun eten, dus dat scheelt weer een avondje koken.

Volgende week gaan ilvo en ik een dagje naar het academisch ziekenhuis. Ilvo gaan regelen dat hij mee kan op de ambulance. dus we hopen dat het kan. Ilvo heeft het nergens anders meer over en owja ook over de trip raakt hij niet uitgepraat.:):):)

Nou dit was het weer even. We komen snel weer met een nieuw verhaal.
we missen jullie steeds meer en meer. Maar we hebben het ook nog wel naar ons zin.
De regen moet alleen snel stoppen!!!

Heel veel liefs en groetjes ILVO en NADIEN




  • 17 Februari 2008 - 08:30

    Joyce & Arnoud:

    Hey Nadien & Ilvo,

    Leuk om te horen dat het jullie het leuk hebben daar....op jou muggenprikken na Nadien..

    Die excursies die je noemt kan ik van Brownsberg en Galibi zeggen dat ze iig heel er aan te raden zijn! (volgens mijn collega) Fietsen in het kommewijne district moet ook erg leuk zijn..

    Wens jullie heel veel plezier saampjes en Nadien hoop dat je snel de verloskamer in mag!

    Liefs Arnoud en Joyce

  • 17 Februari 2008 - 10:53

    Marjolein:

    Hej,

    Mooi dat jullie het zo leuk hebben. Nadien das wel jammer, maar maybe dat het over een paar weken wel kan..Veel plezier nog verder en ik blijf jullie verhalen volgen :D

    Liefs Marjo

  • 17 Februari 2008 - 12:14

    Bert En Attie:

    dat was weer even hartstikke leuk om te lezen hoe het gaat in ons overzees gebiedsdeel. het klinkt allemaal wel ok. De schilder is hier nog steeds aan het werk en op de fotos te zien kan hij in het ziekenhuis ook wel behoorlijk bij gaan klussen. zijn alle sanitaire voorzieningen wel goed daar? en zijn er voldoende medicijnen en apperatuur. Is er geen wasserette oid in de buurt nadien? dan ben je van de kleine wasjes en grote wasjes af. Volgens mij is het wel een en al gezelligheid daar of niet?
    we kijken nl elke dag of er nieuws is maar geen tijd om het op de site te zetten blijkbaar, maar dat is alleen maar positief.Hier is alles ok, alleen papa bert is de hele week ziek geweest griep. maar morgen gaat hij weer aan t werk. ik ben naar de oogarts geweest en heb pterygium, een vliesje over het oog die de bolling wegtrekt, waardoor ik veel schaduw zie. Dat vlies moet operatief verwijderd worden, wanneer weet ik nog niet, moet nog een afspraak maken.
    ilvo vroeg het adres van de omas Mevr.diseraad, geweldigershoek 43,7201 NC en mevr. sieben hobbemakade 264, 7204 TC.Zutphen.Overigens gaat het goed met ze.Nou voorlopig weer even genoeg getikt.We hopen juliie nog een keer online te treffen. We zullen even proberen een mooie excursie voor jullie uit te zoeken,maar willen dan wel graag
    mee!! Valt er iets te regelen?
    Nou toedeledoki maar weer, heel veel xxxxx van ons uit jullie vader-en moederland.

  • 17 Februari 2008 - 18:05

    Marijn & Daim:

    Hey lieve familie,

    Fijn weer te horen dat het goed gaat (wist het al na dat telefoontje) ik moest zo lachen om de reactie van mama!
    Met ons gaat eigenlijk ook alles zn gangetje. Zaterdag heb ik mett papa gegolft papa ging niet zo goed en heb ik dus de hele middag horen vloeken en had ups en downs. Daim heeft de hele dag met Fince gespeeld en was om 8 uur een keertje thuis, ja kleintjes worden groot.
    Verder gaat ook alles goed mis jullie wel ontzettend hoor!

    Kusjes van ons

  • 18 Februari 2008 - 14:40

    Gaby:

    Hee Nadien en Ilvo!

    Jullie berichtje klinkt erg positief! Leuk:D
    Genietse daar!

    Liefs, Gaby

  • 23 Februari 2008 - 20:59

    Debs:

    sexy hoor die zusterpakjes ;)

  • 27 Februari 2008 - 12:55

    Attent Uitzendbureau:

    Hallo Ilvo en Nadien,
    Wij hebben even gekeken op jullie site,leuke verhalen en indrukwekkende foto's. Wij vinden het fijn dat jullie het zo leuk hebben in Suriname maar missen jullie wel......... kunnen jullie nog werken van het weekend?(ha ha flauw grapje) Wij wensen jullie nog een fijne tijd en wij horen of lezen weer van elkaar. Vriendelijke hollandse groetjes van Roeli, Ruud, Petra, Anieck, Angela Agnes Wilma en Christine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadien en Ilvo

Wij doen allebei de opleiding verpleegkundige en gaan nu voor 3 maanden naar suriname in een ziekenhuis stage lopen. Het Slands ziekenhuis in Paramaribo. Wij zitten daar in een guesthouse waar veel van dit soort studenten komen te wonen. We hebben een tweepersoons kamer met uiteraard een twee persoon bed. Ik (nadien) kom als het goed is op de gynocologie afdeling stage te lopen en Ilvo op de interne geneeskunde.Dit waren ook onze voorkeuren. De reis is tien uur vliegen en we vertrekken ZA 2 februari om 12.05 en komen daar om 17.35.Er is tijds verschil ik dacht zon 4 a 6 uur( weet het niet zeker. De rest volgt snel als wij zijn aangekomen in Paramaribo

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 27168

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: