Savanna aventure - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu Savanna aventure - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu

Savanna aventure

Door: Nadien en Ilvo

Blijf op de hoogte en volg Nadien en Ilvo

17 Maart 2008 | Suriname, Paramaribo

Heey heey allemaal,

Hier even een kort berichtje, met ons gaat het heel goed. Stage is super ilvo en ik hebben allebei een 8 bij de tussenbeoordeling gekregen.

Ons weekens was geweldig. We zijn onverwacht op trip geweest naar het binnenland. Savanna adventure hete het.
We ging eerst met een jeep het binnenland in. Daarna met een bootje verder over een rivier, naar een klein dorpje middenin de boesh boesh. waar we zouden overnachten. de groepsleiders zijn daarna weggegaan een anaconda vangen die heeft bij ons overnacht. Deze was bijna ontsnapt. WhAHAHA Het was een joekel van een ding en iedereeen vond hem doodeng. We hebben daar lekker kunnen zwemmen en zonnen. We hebben kunnen genieten van een mooie zonsondergang. s' Nachts zijn we lang op gebleven de groepsleiders gingen kaaimannen vangen. Dat zijn kleine krokodillen zeg maar. En daar kwamen ze na een paar uur ook mee aanzetten. Deze heeft ook bij ons geslapen. echt super mooie beesten om te zien. Ze werden de volgende dag wel weer vrijgelaten. De anaconda was gewond dus die hebben ze verzorgd.
Zondag zijn we gaan kano - en door het moeras in de wildernis. Dus je boot over bomen slepen en weer naar het volgende obstakel. Echt heel zwaar. Ik ( nadien) had geluk
omdat ik zo licht was kon ik vaak blijven zitten en tilden ze me zo mee de bomen over. Haha iedereen vond het wel grappig. Als laatste zijn we nog naar een dorpje geweest waar indianen woonde, maar die woonde al vrij modern, dus dat vonden we wel een beetje jammer. Verder hebben we in de openlucht geslapen met alleen een rietten dakje erboven. Het eten was echt heerlijk wel vooral rijst met kip maar heel verschillend klaargemaakt.

We hebben echt een super weekend gehad. foto's volgen snel.
nu ben ik wel ziek geworden, dat is wel jammer. Vandaag wel naar stage geweest was alleen niet een suc6. Ilvo is ook niet helemaal fit, dus vanavond vroeg naar bed.

Volgende week gaan we met de auto erop uit daar hebben we ook veel zin in. Daarna nog 3 weken stage en dan zit het er alweer op. Voor ons hoeft het niet snel te gaan, want het is echt super hier. Maar ja aan de ene kant ook wel, want we missen thuis ontzettend.

Laat snel weer wat van jullie horen. We zijn benieuwd hoe het met iedereen gaat.
We zijn er snel weer.

Heel veel liefs en knuffels.
Nadien en Ilvo

• 19 Maart 2008 - 10:10

Marjolein:

Hej

Leuk om weer iets te lezen!
    Ja de tijd vliegt om he, daar heb ik hier ook last van!
    Maar wat een enge beesten, ben blij dat ik ze niet heb gezien!

Kus Marjo

• 19 Maart 2008 - 18:54

Marijn & Kees:

Hey familie daar,

Jeetje wat een avontuur zeg! Klinkt weer echt super daar!
    Hier gaat alles zn gangetje. Op school zijn we erg druk met pasen, wel erg leuk! Vandaag hebben de kinderen samen appelflappen enzo gemaakt en morgen gaan we ze samen op eten. Kees is er helemaal enthousiast over en heeft er dus veel zin in! Daarna beginnen we lekker aan ons lange weekend, heerlijk :)
    Fince komt morgen bij Kees slapen, dus t feest kan beginnen!

HVJ kusjes

• 24 Maart 2008 - 15:38

Anne:

Hey daar in Suriname!
    Dank voor het smsje, LEUK!
    Met mij gaat het weer goed, ben even ziek geweest...ma nu weer helemaal fit!!
    Op school is het rustig. We zijn alleen bezig voor differentiatie en hebben niet veel les. Leuk om te horen dat jullie het naar de zin hebben daar!!! Hier is het rot weer en het smeeuwt zelfs....hehe dat noemen ze nu lente.
    Daar is het nog lkkr heb ik gezien.
    Ben ook wel toe aan de zon! Jullie maken daar heel wat spannende avonturen mee zo te lezen. Jullie hebben heel wat te vertellen bij terugkomst. Maar deze week zijn jullie dus lkkr vrij en gaan ook rondcrossen met de auto...geniet ervan maar voorzichtig he! Nog veel plz daar! En tot snel! xxxx Antje

• 24 Maart 2008 - 16:21

Hele Familie Sieben:

Hey daar,

We zitten hier nu op tweede paasdag met zn allen bij elkaar, althans de hele, jullie missen nu dan weer even :(
    Kees is goed ziek en gaat vanavond maar mee met soesa naar huis nog ff een paar daagjes rust. Purser heeft gewonnen met Monopoly en ondertussen 6 eieren op (we hadden ook niet anders verwacht) Papa kon alleen maar mopperen op het spel maar vond het stiekem wel erg leuk.
    Marijn was de bank en inde zo dus dubbel :). Mama had erg dr best gedaan om lekkere slaatjes in huis te halen, maar wij hebben besloten dat we chinees gaan halen :). Soesa heeft praatjes voor tien (zoals gewoonlijk)!

Een vrolijke paasgroet en geniet van de vrije week:)

Liefs de hele fam x

• 25 Maart 2008 - 19:16

De Perloys:

Hoi Ilvo en Nadien,

Bedankt voor je smsje. Leuk weer iets van jullie te horen.We volgen trouw jullie site en genieten van jullie belevenissen. Wat gaat de tijd toch snel. Jullie zijn al zo weer thuis. Geniet nog maar van al het moois daar.
    Hier gaat alles zijn gangetje en het sneeuwt inderdaad.
    Heel veel plezier nog.
    Groetjes de Perloys

Nadien en Ilvo

Wij doen allebei de opleiding verpleegkundige en gaan nu voor 3 maanden naar suriname in een ziekenhuis stage lopen. Het Slands ziekenhuis in Paramaribo. Wij zitten daar in een guesthouse waar veel van dit soort studenten komen te wonen. We hebben een tweepersoons kamer met uiteraard een twee persoon bed. Ik (nadien) kom als het goed is op de gynocologie afdeling stage te lopen en Ilvo op de interne geneeskunde.Dit waren ook onze voorkeuren. De reis is tien uur vliegen en we vertrekken ZA 2 februari om 12.05 en komen daar om 17.35.Er is tijds verschil ik dacht zon 4 a 6 uur( weet het niet zeker. De rest volgt snel als wij zijn aangekomen in Paramaribo

Actief sinds 28 Jan. 2008