O.K - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu O.K - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Nadien en Ilvo uiterweerd\sieben - WaarBenJij.nu

O.K

Door: Nadien en Ilvo

Blijf op de hoogte en volg Nadien en Ilvo

25 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

heey heey,

Nou donderdag heb ik op de O.K. gestaan. dag van men leven. Erg leerzaam en indrukwekkend.
Ik heb 4 keizersnedes gezien, 3 abortusen, en een baarmoederen verwijdering en die heb ik ook vast gehouden. Heel apart om te voelen. heb ook foto's kunnen maken. die zet ik alleen niet op de site, want het zijn toch wel intieme foto's. Dus wie ze wil zien die moet ze maar bij me komen bekijken als ik terug ben. Ilvo heeft het ook super gehad op O.K. hij was erg geinterseerd in de anastesie. Hij heeft ook eigenlijk alleen maar met deze arts mee gekeken. Jah dat vind hij nou eenmaal erg leuk.

Zaterdag hebben we eindelijk weer mooi weer gehad. Ilvo is knetter verbrand, ik ook wel maar niet zo erg.
We hebben ook geprobeerd rotti te eten, viel ons alleen erg slecht. was wel jammer.
We zijn vrijdag naar het academisch ziekenhuis geweest her. Dat ziekenhuis ziet er echt tien keer mooier en schoner uit. Heel apart dat daar zo'n verschil in is.
We hebben verder nog op een terassje gezeten, erg ontspannend.

Nou dit was het wel weer even foto's gaan helaas nog even duren. Ze accepteren hier geen usb.

Missen jullie steeds meer tot gauw
Ilvo en Nadien


  • 25 Februari 2008 - 20:40

    Attie En Bert:

    leuk weer even een goed berichtje te lezen over jullie ervaringen.ik krijg de indruk dat jullie heel veel beleven. voor jullie is dat al een beetje gewoon maar wij zijn razend nieuwsgierig hoe het er allemaal aan toegaat daaar. Hebben jullie al gezwommen en zoja waar dan, omddat je zo "lekker" verbrand bent.
    Volgende keer maar kreeft eten ipv rotti! Zou wel graag nog wat meer fotos willen zien, maar dat komt nog wel he?
    Nou weer heel veel liefs en groetjes uit jullie vader- en moederland.xxxxxx

  • 26 Februari 2008 - 09:16

    Marijn & Daim:

    Hey lieve mensen in het verre Suriname,

    Fijn om weer even wat van jullie te lezen! Gaaf hoor al die ervaringen, die had je hier in ons koude kikkerlandje echt niet op kunnen doen, denk ik.
    Met ons gaat alles zn gangetje. We zijn nu lekker aan t genieten van ons weekje vakantie :). Daim en ik zijn gister met mama de stad in geweest en alvast wat zomer kleren aangeschaft in de hoop dat het zonnetje ook bij ons gaat schijnen. Maar helaas het tegendeel is vandaag waar geworden:(
    Ga deze week ook maar eens met Daim naar de kapper. Ja broertje eindelijk maar t gaat echt niet kort hoor :P ik zal een foto van het resultaat mailen.
    Met mn studie gaat het ook gewoon goed, nog 2 toetsen, 1 presetnatie, 1 verslag (wel een grote) en mn scriptie en dan is ze klaar! Dus het einde is inzicht :D
    Nou tot snel en we missen jullie verschrikkelijk :'(

    LUV YA X

  • 26 Februari 2008 - 16:24

    Marieke:

    Wat stoer dat jullie de hele dag op de OK mochten meekijken!
    En gelukkig dat het weer nu wat beter is :-) 't Is natuurlijk niet de bedoeling dat 't in Nederland in februari lekkerder is dan in Suriname, haha. Maar wees gerust, vandaag was het weer ouderwets koud (vond ik).
    Lukt het nou een beetje om daar alle stageopdrachten te maken? Want alles zal daar wel heel anders gaan dan hier, denk ik.
    Mijn stage is nog steeds leuk, heb al tussenevaluatie gehad en die was voldoende dus daar ben ik heel blij mee!
    Ben benieuwd naar jullie volgende foto's!

  • 26 Februari 2008 - 21:13

    Marijn:

    Dientje thnx voor je lieve smsje!!!

  • 28 Februari 2008 - 08:47

    Gerrie:

    wat geweldig om dat allemaal mee te maken,indrukwekkend dat kan ik me voorstellen.

    Jammer dat de rotti niet bevallen is. Maar ja dat hoort er allemaal bij met zo verre reis.
    Zijn jullie de "madam jeanet" en de "oker" al eens tegen gekomen op de menu lijst?
    Ik heb de beste herinneringen aan de so-otto soep, al eens geprobeerd?

    Lekker dat het weer opknapt daarvoor ga je toch ook naar de tropen niet. Wij hebben hier een prachtig voorjaar.

    Kan Ilvo even zijn persoonloijk mail adres sturen?

    Heb het goed samen.
    Gerrie

  • 28 Februari 2008 - 13:49

    Ivo En Anneloes:

    hoihoi,
    fijn om weer even wat van jullie te horen.
    ivo en ik zijn net terug van een midweekje weg. ivo had me verrast en zijn heerlijk 4 daagjes naar noordwijk aan zee geweest! het was super en zijn heerlijk uitgewaaid en voldaan van al het lekkere eten!
    laat maar snel weer wat horen en ben benieuwd naar alle foto's! hoe is het uitgaansleventje daar? beetje leuk, en de rest van alle activiteiten daar?
    liefs ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadien en Ilvo

Wij doen allebei de opleiding verpleegkundige en gaan nu voor 3 maanden naar suriname in een ziekenhuis stage lopen. Het Slands ziekenhuis in Paramaribo. Wij zitten daar in een guesthouse waar veel van dit soort studenten komen te wonen. We hebben een tweepersoons kamer met uiteraard een twee persoon bed. Ik (nadien) kom als het goed is op de gynocologie afdeling stage te lopen en Ilvo op de interne geneeskunde.Dit waren ook onze voorkeuren. De reis is tien uur vliegen en we vertrekken ZA 2 februari om 12.05 en komen daar om 17.35.Er is tijds verschil ik dacht zon 4 a 6 uur( weet het niet zeker. De rest volgt snel als wij zijn aangekomen in Paramaribo

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 27166

Voorgaande reizen:

02 Februari 2008 - 02 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: